Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, Ordu-Giresun Havalimanı projesinin yatırıma dönüşme sürecine değinerek Giresun Güney Çevre Yolu’nu hedef gösterdi ve 2021 yılında yatırım sürecinin başlatılması gerektiğini belirtti. Çakırmelikoğlu ;”Karadeniz Duble Yolu olarak 2007 yılından itibaren hizmet vermeye başlayan ve deniz ile şehir merkezlerini keskin bir şekilde ayıran karayolu halen kullanılmaktadır. Bu ulaşım aksının şehrin güneyine taşınmasıyla uluslararası geçişlerin kent trafiğinden daha bağımsız olması planlanmaktadır” ifadelerini kullandı.
GTSO Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu açıklamasının devamında şu ifadelere yer verdi ;”Ordu-Giresun Havalimanı yatırımı bugün sıradan gibi gözükse dahi dün imkansız gibi duran mega bir yatırım projesiydi önümüzde. Bugün hayal gibi gözüken Giresun Güney Çevre Yolu Projesi de önümüzde durmaktadır. Mutlak bu projede yatırıma dönüşecektir, ancak bizlerin beklentisi 2021 yılında yatırım kararı ile sürecin başlatılmasıdır. Ordu ili Gülyalı ilçesi havalimanı girişinden başlayacak olan proje Giresun ili Keşap ilçesi Yolağzı mevkiinden sahil ile buluşacaktır. Bu proje hayata geçtiği taktirde Giresun şehri, ticari ve sosyal alanda kabuğunu kırarak geleceğe daha sağlam ve umutla bakacaktır.
Şuan yatırım kararı beklenen proje, Giresun’un 1965 yılından itibaren deniz ile bağlantısını kesen yoldan kurtuluşu olacaktır. 1965’de hizmete açılan Samsun’dan Hopa’ya kadar Karadeniz sahiline paralel devam eden karayolu, 2000’li yıllarla standardı yükseltilmiş bölünmüş yola dönüştürülmüştür. Karadeniz Duble Yolu olarak 2007 yılından itibaren hizmet vermeye başlayan ve deniz ile şehir merkezlerini keskin bir şekilde ayıran karayolu halen kullanılmaktadır. Bu ulaşım aksının şehrin güneyine taşınmasıyla uluslararası geçişlerin kent trafiğinden daha bağımsız olması planlanmaktadır.
Bu bakımdan Karadeniz Duble Yolu vasıtasıyla deniz bağlantısını büyük oranda kaybeden ve sosyal yaşam standardından denizi belirli ölçülerde çıkartan Giresun’un, Güney Çevre Yolu vasıtasıyla bu eksikliğini gidermesi amaçlanmaktadır. Giresun Güney Çevre Yolu, ulaşım standartlarının yükseltilmesinin yanında ticari ve imarlı arazi avantajlarına ilave olarak sosyal yaşamın doğal yaşam ile entegre hale dönüşmesine katkı sağlayacaktır.
Giresun Güney Çevre Yolu’nun uluslararası yol ağına hizmet etme avantajı çerçevesinde mevcut Karadeniz Sahil Yolu’nun yerel idareye şehir içi yolu olarak terk edilmesiyle 1960’lı yıllarda başlayan ve 2007 yılında üst seviyeye ulaşan şehir ile deniz arasına çekilmiş setin kaldırılması olanağına da kavuşmuş olacağız.
Dolayısıyla Giresun Güney Çevre Yolu’nun salt bir ulaşım aksı olarak gösterilmesinden ziyade bölgesine ticari, imarlı saha ve sosyal entegrasyon alanları açısından avantaj sağlayacağı bilinmelidir. Bugün organize sektör sahaları ve sanayi sitelerinin eksikliğini hisseden ve konut sektöründe maliyetlerin üst seviyelerde olmasından dolayı yaşanan mağduriyetinde çözümü Giresun Güney Çevre Yolu Projesidir. Bu bakımdan Giresun Ticaret ve Sanayi Odası, Giresun Mimarlar Odası ortak çalışması sonucu 2012 yılı ile kamuoyuna taşıdığımız bu projenin aşama aşama takipçisi olduk ve bu yatırımın hayata dönüşmesi halinde kazanımlarını kamuoyu ile paylaşmayı kendimize öncelikli görev saydık.
Giresun Güney Çevre Yolu Projesinin sadece iki STK’nın sorumluluğunda olmadığını, faydasının ilimizin tüm kesimlerini kapsayacağını bilerek sürecin desteklenmesini beklemekte ve arzulamaktayız.”