Ticari bir limanla Demiryolu bağlantısı Anadolu, Akdeniz bağlantısı ve Doğu Bölgeleri ile Orta doğuya gidecek nakliye yolların kısalığı ve Harşit vadisi boyunca kolaylıkla ulaşımın sağlandığı görülecek böylelikle büyük kar sağlanmış olacaktır diyen Giresun Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanı Ali Kara ;”Ülkemiz ve Karadeniz Ekonomisine çok önemli katkıları olacağı devlet adamlarınca her fırsatta dile getirilen ve bir türlü gerçekleştirilemeyen ve iller arası tartışmaları Giresun hariç gündemden hiç düşmeyen Erzincan-Gümüşhane Karadeniz Tren Yolu ve Samsun-Batum Tiflis Bakü Tren yolu Avrasya’yı birbirine bağlamak ve ticareti büyük ölçüde rahatlatıp hızlandırmak üzere planlanmış idi. Ne yazıktır ki planlandığı ve her şeyi hazır olduğu halde bir türlü yapımına başlanamayan Orta Asya ve Çin Karadeniz Akdeniz-Ortadoğu Ticareti için ağır taşıma bağlantıları Türkiye üzerinden güçlükle yapılabilmekte ticaret verimimizi bu işlemler olumsuz etkilemektedir. Düşünülen bu proje devreye girdiği takdirde Baltık ülkeleri Ukrayna ve Rusya nakliye maliyeti daha avantajlı olan Karadeniz üzerinden Tirebolu’ya yapılacak” ifadelerini kullandı.

Giresun Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanı Ali Kara yaptığı yazılı açıklamada ;”Ticari bir limanla Demiryolu bağlantısı Anadolu, Akdeniz bağlantısı ve Doğu Bölgeleri ile Orta doğuya gidecek nakliye yolların kısalığı ve Harşit vadisi boyunca kolaylıkla ulaşımın sağlandığı görülecek böylelikle büyük kar sağlanmış olacaktır. Neticede Liman bağlantılı Demiryolu taşımacılığı da Tirebolu Uluslararası alanda en karlı vazgeçilmez unsur olacaktır. Bu bağlamda çok ciddi anlamda düşünülen proje kesinlikle Tirebolu-Gümüşhane hattı olarak hayata geçirilmelidir. Burada dikkat edilmesi gereken bu güzergahın en verimli ve en kısa mesafeden Gümüşhane’ye ulaşabilirliği değerlendirilmelidir. 2012 yılında bitirilen nihai ÇET Raporları incelendiğinde Gümüşhane Trabzon güzergahı 108 Km. ve bu güzergahta 86,5 km tünel projelendirilmiştir. Gümüşhane Tirebolu Güzergahı ise 85,5 km. ve bu güzergahta 56,3 km. tünel planlanmıştır. Görüldüğü üzere hem mesafe açısından hem yapıldıktan sonra ticari maliyeti açısından çok önemli avantajları olan bu güzergahı Giresunlular mutlak suretle sahiplenmeli ve ilimiz ekonomisine kazandırmalıyız. Böyle kısa mesafe avantajını kullanarak proje gerçekleşmesi halinde ülkemiz açısından değerlendirildiğinde iç ve dış ticarette kar oranı hesabı kat kat artacak Sarp Samsun Projesinin de hayata geçmesi ile Demiryolu ulaşımında Erzincan-Kavşak olacak yan kollar olarak zaruri hale gelen proje nice işletilemeyen maden ve petrol yatakları işetilebilecek, ağır tonajlı taşıma rahatlayıp hızlanacak batıdaki sanayi ağırlığı aynen doğu bölgelerine kurulacak ve bu bölgelerde yatırımı hızlandıracaktır. Ülkemizin sıkıntıları çok azalacak dış politikada ülkemizin imajı ve itibarı artacak bizim şuan düşünemediğimiz nice kar odakları ve projeler ortaya çıkabilecektir.

Albert Einstein ne güzel söylemiş “insan aklının sınırlarını zorlamadıkça hiçbir şeye ulaşamaz” işte ilimiz daha çok kendi kârı sebebiyle sınırlarını Erzincan Gümüşhane Tirebolu Projesi ve Samsun Sarp Batum Tiflis Bakü Projesi gibi hayata geçireceği projeleri zorladığı müddetçe çok büyük yükselme ve gelişme olacağı yüksek medeniyet seviyelerine ulaşacağının idraki içinde olarak mücadelesini bıkmadan usanmadan vermelidir.

Günümüzde kalkınmada hız kazanan bölgelere bir bakınız kalkınmanın sebepleri arasında en önemlisi o bölge yetkililerinin her yönüyle ağırlığını koymaları ve daimi yatırım konuları için çok çalışarak gündemde tutmaları sebebiyledir. Ülkemizde ve Dünyada bulunan sahil kesimlerindeki büyük gelişmiş illere bir bakınız hep gelişerek kazanmaları liman ve demiryolunun olmasıyla birlikte kullanılması sebebiyle olmuştur. Yani İstanbul, İzmir, İskenderun, Mersin, Samsun gibi yerler eğer demiryolu ve liman kullanımı olmasaydı acaba böyle olurlar mıydı. Bu zamana kadar Giresun bunu başaramadıysa eleştirmenin bir manası olmaz. Ama yetkililere iş yaptırmak için daima ümitle çalışmak gerekir. Yapılacak işler çok gecikmiş olsa bile yapılmaya başlandığı an ilimiz ve bölgemiz için büyük bir kârlılıktır. Ümitsizlik ve karamsarlık doğru değildir. Erzincan Gümüşhane üzerinden Karadeniz’e ulaşacak Tren yolu için Gümüşhane’den iki ayrı güzergah 2012 yılı nihai ÇET raporu ile kesinleşmiş olması nedeniyle Cumhurbaşkanımızın geçtiğimiz hafta içinde açıkladığı Trabzon güzergahına ilave olarak Sayın Valimiz, milletvekillerimiz, Belediye Başkanımız, Siyasi parti başkanlarımız ve sivil toplum kuruluşlarımızdan oluşacak bir heyetle Sayın Cumhurbaşkanımızdan randevu talep ederek hükümetimizce 25.01.2006 tarihinde kanunlaşmış olan İller ve Bölgeler Arasındaki Kalkınmışlık Farkını Gidermeye Yönelik 5449 Sayılı Kanun Öngörüsünde Trabzon Güzergahından çok daha maliyeti düşük olan mesafe kısalığı nedeniyle çok daha ekonomik tercih sebebi olan Gümüşhane Tirebolu Projesinin de aynı proje kapsamına dahil edilmesini talep etmekteyiz” ifadelerini kullandı.