Fiyat istikrarsızlığının asıl nedeni olan zincir marketler için düzenleme yapılması gerektiğini her fırsatta dile getirdiklerini belirten Kara, meclisten bir türlü çıkamayan perakende düzenleme yasası ve bütün uğraşlara rağmen en ücra köşelere kadar yayılan zincir marketler, esnaf ve sanatkârları canından bezdirmiştir. Bu kuruluşlar istihdama hiçbir katkı sağlamadığı gibi katma değeri alıp götürmekte, elde ettikleri güçle de bugün devlete, hükümete, sivil toplum kuruluşlarına kafa tutar hale getirilmişlerdir, dedi.
70-80 meslek dalında her türlü ürünü satan bu marketlerin su, deterjan, yağ gibi ürünlerde fiyat birlikteliği yapmalarının genel fiyatlarda artışa neden olduğunu hükümet yetkilileri de artık kabul etmektedir diyen Başkan Kara ;”Bu fiyat artışları maalesef vatandaşı, esnafı, tedarikçiyi, nihai tüketiciyi, küçük işletmecileri ve toplumun her türlü kesimini doğrudan etkilemektedir. Ticaret Bakanlığı bu konuda ısrarla fiyatların düzenlenmesini sağlayıcı tedbirler almaya çalışsa da fiyat istikrarının kanuni düzenleme yapılmadan sağlanması mümkün görülmemektedir. On binlerce işyeri olan ve belirli ürünleri kendi markası haline getiren sanki içeriği aynı gibi uygun ürünlerin satışına da zarar veren uygulamalar artarak devam etmektedir. Vatandaşlarımızın rahat alışveriş yapabilmeleri için her işyerine bir kolluk kuvveti konulamayacağına göre bu konuda ticari düzenlemelerin şart olduğu vatandaşın kaliteyi daha ucuza alabileceği bir sistemin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Bu tür zincir marketlerde cep telefonu, beyaz eşya, elektrikli ev aletleri gibi yüksek meblağlı garanti kapsamına alınması gereken ürünlerin bile satışı vardır. Bunlar çoğunlukla piyasada rağbet görmeyen ve düşük kaliteli ürünlerdir. Bu ürünler arızalandığında tüketicilerin muhatap bulamadığı gibi garanti servisine ulaşamayan yada ulaştığı halde istediği geri dönüşü alamayan çok sayıda tüketici olduğu bilinmekte bu tarz durumlarda zincir marketler konunun muhatabı olmadığı gibi sorunun çözümü noktasında da işlevsiz kalınmaktadır. Rafta, stantta, reklamlarda ve indirim broşürlerinde belirli ürünlerle müşteriyi cezp edecek şekilde kampanyalar yapılıyor. Bir gün bakıyorsunuz ki 100 TL’lik ürün 30 TL ye kadar düşmüştür, böyle bir kâr marjı olamaz. Bu marketler bulunduğu semtte pazar yoksa sebze ve meyve fiyatlarını da istedikleri gibi ayarlıyorlar.
Sonuç olarak küçük esnafın korunması haksız rekabetin önlenmesi ve piyasada fiyat istikrarının sağlanması için zincir marketlere yönelik düzenlemelerin biran önce çıkarılması ülke ve millet menfaatindedir” ifadelerini kullandı.