Gelişen ve büyüyen kentlerin imardaki avantajlarına vurgu yapan Giresun TSO Başkanı Çakırmelikoğlu, “Bugün ticari ve sosyal alan sorunu yaşamayan iller daima büyümeye dönük potansiyeli içinde barındırmaktadır. Giresun gibi arazi sorunu yaşayan kentler ise bu avantaja çok sahip olamamaktadırlar. Bu bağlamda yapılabilecek en önemli çözüm yolu ise yeni arazileri insanların kullanımına sunmaktır. Geldiğimiz aşamada Giresun şehir merkezinin beklentisi bu yöndedir, bizlerinde uğraşı Giresun Güney Çevre Yolu ile bu olumsuzluğa olumlu katkı sunmaktır. Giresun Güney Çevre Yolu şehrin 5 km. üst bölgesinden geçecek olması ile şehrimizin orta ve uzun vadede birçok sorununa çözüm üretebilecektir.” dedi.
Giresun’un ticarette organize depo ve sanayi sitelerine ihtiyacı olduğunu ifade eden Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, “Mevcut şehir merkezinin sosyal ve kültürel alanlara bırakılması, şehrin ticari sahalarının yeni bölgelere taşınabilecek noktaya getirilmesi için Güney Çevre Yolu önemlidir. Kent ile alternatif bağlantılı yol ağları üzerine oluşturulacak imarlı ticari alanlar bir çok sektörde büyümenin de önünü açacaktır. Bugün arazi darlığı nedeniyle konutta yaşanan maliyet yüksekliği ilimizde ciddi sorunların başında gelmektedir. Bu bakımdan beklentimiz, Giresun’un makus talihinin değişimine katkı sağlayacak Giresun Güney Çevre Yolu Projesi’nin 2021 yılı ile yatırıma dönüşmesidir.” açıklamasında bulundu.
Çakırmelikoğlu “Giresun güney çevre yolu arazi üretecektir”
Giresun Güney Çevre Yolu Projesi’nin şehrin imar sorununa çözüm üretebilmesi açısından faydalı bir yatırım olacağına dikkat çeken Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, bugün Giresun’un en önemli sorunlarından birinin hiç kuşkusuz ticari ve sosyal alan darlığına bağlı trafik kargaşası olduğuna değindi.
01 Kasım 2020, Pazar - 14:17