Esnaf Odaları Birliği (GESOB) Başkanı  Ali Kara, Giresun dışındaki Karadeniz’in bütün illerinin bölünmüş yollarla Anadolu’ya bağlandığını hatırlatarak, Giresun-Dereli-Şebinkarahisar–Suşehri yolunun da  bölünmüş yol programına aldırılmasını istedi.

Giresun ekonomisi için bu konunun hayati olduğunu vurgulayan Kara,”ortak sorumlulukla Giresunluluk şuuru ile ikdidar muhalefetmilletvekileriyleCumhurbaşkanımıza arz edelim” dedi

Başkan Kara, Erzincan-Gümüşhane-Tirebolu tren yolu, Giresun şehir içi geçişi yolu ve Güney çevre yolunun ilimiz için hayati önemde olduğunu ve bu yöndek çalışmaları sürdürdüklerini ifade etti. Bu projeleri, ‘ilin gelişimine katkı sunacak mega projeler’ olarak nitelendiren Kara,Giresun-Şebinkarahisar-Suşehri yolu ile ilgili değerlendirmelerde bulundu ve“görüşlerimiz ne iktidarı eleştirme ne de muhalefette şirin görünme amaçlı değil taleplerimizin ilimiz adına olumlu sonuçlanması ve ilin menfaatleri adına sahiplenmesi ile bu yolun il ekonomisine katkı sunmasını hedeflemekteyiz” ifadesini kulandı.

 GİRESUN’UN KALKINMASI İÇİN, BÖLÜNMÜŞ YOL…

Karadeniz kıyı şeridinden içi kısımlara bağlanan ve programlanan bütün yolların bölünmüş yola dönüştürüldüğü halde  bölünmüş olmayan tek yolun Giresun-Dereli-Şebinkarahisar Suşeehri yolu olduğunu belirten Ali Kara, hatta bu yolun devamı niteliğindeki Suşeehri-Zara yolu Gemin Deresi’nin mecrasının değiştirilerek bölünmüş yol olduğunu hatırlattı.

“GİRESUN SUŞEHRİ YOLU BÖLÜNMÜŞ YOL OLARAK GÖRÜNÜYOR AMA…”

Kara, Giresun –Suşehri yolunun büyük bölümünün iyileştirme projesi ve tek tünellerden oluştuğuğunu köprü ve viyadüklerin gidiş –geliş olarak yapıldığını söyledi. GESOB Başkanı şunları söyledi:“Sadece Eğribel tüneli çift tüptür. Bu yol günümüzde ilçelerimizin grup köylere yapılan mevcut yolları genişletme programından farklı olmayan bir ara yol şeklidir ve mevcut yapılan yol Giresun ekonomisine beklenen katkıyı sunması ve beklentiye cevap vermesi mümkün olmadığı gibi komşu illerin yolları ile ticari rekabet imkanı bulunmamaktadır.Ulaştırma Bakanlığının resmi sitesinde yer alan karayolu bölünmüş yol olarak gösterilmekte ve 13.kuzey-güney aksında yer almakta olup ancak yapılan uygulama ve mevcut çalışma bunun tam tersi şeklinde devam etmektedir”.

İlimizin kalkınması,gelişmesi ve bölgesel rekabet gücü açısından bu yolun bölünmüş yol programına alınmasını isteyen Kara, böylece Karadeniz’in Akdeniz’e ulaşım mesafeseini kısalacak,Giresun Limanının işleme kapasitesi yükselecek ve bölgede tercih edilen en güvenli yol olacağı için tercih edilen bir güzergah olacak” dedi.