Bölgemizin Doğudan-Batıya, Kuzeyden-Güneye Tren yolu hatlarının biran önce hayata geçirilmesi hem bölge hem de ülke için çok önemli katkılar sağlayacağı kaçınılmazdır diyen Giresun Esnaf ve Sanatkârları Odaları Birliği Başkanı Ali Kara “Halen Doğu Karadeniz’in Fındık ve Çay gibi ülkemizi dünyada başköşeye yerleştiren ürünlerin avantajlarından ve turizminden yararlanamama sebebinin altyapı yatırımlarının eksikliğinden kaynaklandığı açıktır” dedi.

Geçtiğimiz günlerde çeşitli ziyaretler ve incelemeler için ilimizi gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil Karaismailoğlu’nun Samsun Sarp Demiryolu olarak komple bir şekilde çalışmaya başladık açıklamalarını heyecanla karşıladık. Bugün ülkemizde demiryolu ağı olmayan tek bölge Karadeniz Bölgesidir diyen Başkan Ali Kara açıklamasının devamında ;“Günümüzde yolcu taşımacılığına uygun olmayan Karadeniz’e ilave çarenin tren yolu hattı olduğu gerçeğini fark etmemiz lazım. Yapılan hava limanları, üniversiteler, Limanlar tren yolu hatları ile doğudan- batıya, kuzeyden-güneye bütün Türkiye ile bütünleşmesi sağlanırsa bu illerin göç veren değil göç alan iller olacağı açıktır. Karadeniz’in kurtuluşu tren yolu hatlarına bağlıdır. Tren yolu hatlarının biran önce hayata geçirilmesi hem ilimiz hem bölgemiz hem de ülkemiz için çok önemli katkılar sağlayacaktır.

Hükümetimizin planladığı Türkiye’nin 100’üncü kuruluş yılındaki 100 büyük projenin içinde olan Karadeniz-Batum Tiflis-Bakü Tren Yolu Projesi geliştirilerek Dünyanın en büyük ülkesi olan Çin’e uluşması halinde Türk ekonomisi için çok büyük avantaj yaratacağı göz ardı edilmemeli ve kamuoyu bu yönde bilinçlendirilmelidir. Ülkemizin geleceği açısından eğer bu proje yapılacaksa zaten ülkemizde demiryolu olmayan tek bölge bizim Doğu Karadeniz Bölgemiz olmalıdır. Proje ihalesi yapılmış olan Erzincan-Gümüşhane, Tirebolu-Trabzon Tren Yolu hattı ile Samsun-Sarp Hızlı Tren Yolu’nun biran önce hayata geçirilerek uluslararası niteliği ile Dünyada ses getirecek hale getirilmelidir” ifadelerine yer verdi.