Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu stratejik yatırımlar arasında yer alan Erzincan-Gümüşhane-Giresun(Tirebolu)-Trabzon Demiryolu Projesinin son durumunu değerlendirdi. Karadeniz’e indirilecek bir demiryolu projesinin hiç tereddütsüz Kelkit Havzası üzerinden sağlanması şarttır diyen Çakırmelikoğlu “Tirebolu limanına odaklı proje ardından Trabzon’a bağlantılı bir hat ile Doğu Karadeniz limanları lojistik üst haline dönüştürülmelidir. Aksi bir çalışmanın meyvesiz ağaç görünümüne bürüneceği bilinmelidir” ifadelerine kullandı.

Erzincan-Gümüşhane-Giresun(Tirebolu)-Trabzon Demiryolu Projesi salt bir yöreye indirgenmeksiniz, makro politikalar çerçevesinde ülke ve bölgenin menfaatlerine odaklı yapılmalıdır diyen Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu “Uzun zamandır gündemde olan Doğu Karadeniz’e Erzincan üzerinden kuzey-güney yönünde bir demiryolu bağlantı proje fizibilitesi planlanmış ve iki alternatif güzergah üzerine odaklanılmıştı. Gelinen aşamada Tirebolu güzergahı maliyet ve ulaşım aksı anlamında daha rantabl görülmüş ve ardından gelişen süreçte ise şu ana kadar henüz bir çalışma gerçekleşmemiştir.

Dolayısıyla devletimizin makro ulaşım politikaları ve küresel ticaretin gereği kapsamında ülkemizin demiryolu ağı ile ticari lojistiğe ciddi ihtiyacı olduğu bir gerçektir. Orta Doğu ve Orta Asya pazarının Avrupa’ya en kısa ve maliyeti düşük ulaşım ağı demiryolu üzerinden Karadeniz’e ulaşımı ile mümkündür. Karayolu, demiryolu ve denizyolunun kesiştiği stratejik bölgenin Kelkit havzası olduğu taraflı tarafsız tüm kesimlerce bilinmektedir.

Bu bakımdan Erzincan üzerinden Karadeniz’e indirilecek bir demiryolu projesinin hiç tereddütsüz Kelkit Havzası üzerinden sağlanması şarttır. Buna bağlı olarak Tirebolu limanına odaklı proje ardından Trabzon’a bağlantılı bir hat ile Doğu Karadeniz limanları lojistik üst haline dönüştürülmelidir. Aksi bir çalışmanın meyvesiz ağaç görünümüne bürüneceği bilinmelidir” ifadelerine kullandı.